Chili con mucho


Det blir ett matinlägg till, för så mycket av min tid går just nu åt till att bearbeta matfrågor. (Jag försökte ta itu med hygienprodukter också, men när en snabbgoogling inte direkt gav en lista över produkter som är veganvänliga gav jag upp. Får fråga veganvänner till råds i stället. Jag tar alltså gärna emot bra tips på veganschampo och liknande!)

Gudsonen var hos mig igen och skulle laga mat. Han hade meddelat att han ville laga chili con carne. Jag hade säkert blivit mätt på en vegetarisk chili sin carne, men han tycker ju att jag ska maximera glädjen av att kunna äta kyckling, så han lagade en chili con pollo (bilden till höger) åt mig.

Samtidigt lagade han en chili con carne (bilden till vänster) åt sig själv.

Jag får verkligen skatta mig lycklig när mina matproblem just nu går ut på att försöka pressa in all den lagade maten i frysen. Om jag reagerade på köttångor vid matlagning också skulle ju livet vara oändligt mycket mer invecklat.

Kommentarer