Jag skrev av mig


Hej! Roligt att du hittade min blogg. Eller roligt och roligt - du är kanske här för att du misstänker att du har köttallergi eller för att du har fått diagnosen nyligen. Och det känns inte rolig alls, det minns jag.

Det var precis för att hantera den svåra omställningen som jag skrev den här bloggen under hösten 2019 och våren 2020. Sen minskade behovet att skriva av sig i takt med att jag blev van vid mitt nya liv.

Så nu skriver jag det här inlägget som sannolikt blir det sista, för att samla länkar till tidigare inlägg på ett ställe i någon slags ordning.

Och för att säga: det blir faktiskt bättre!

Jag har gått med i Föreningen för köttallergi / alfa-galsyndrom som är en förening under Astma- och allergiförbundet i Sverige. I våras blev jag invald i föreningens styrelse och kan uppriktigt rekommendera den för alla som har fått den här diagnosen: man får både information och kamratstöd!


Här kommer länkarna till blogginläggen:

201950

    september 2019 (diagnosen)1





Och så lägger jag med en länk till ett pressmeddelande om köttallergi från Astma- och allergiförbundet:

 https://www.mynewsdesk.com/se/astma-_och_allergiforbundet/pressreleases/faestingbett-kan-orsaka-svaar-allergi-nu-behoevs-mer-forskning-3105435 

Ha det bra och ät tryggt!

Kommentarer